Etykiety

linux (14) php (14) Laravel (9) mysql (9) Hardware (8) Windows (6) sieci (5) PowerShell (4) software (4) MariaDB (3) apache (3) html (3) Microsoft (2) bezpieczeństwo LAN (2) cygwin (2) Akcesoria (1) CMS (1) Laptop (1) Open Office (1) drupal 7 (1) gpg (1) hosting (1) jquery (1) sieci LAN (1) xml (1) zabezpieczenie sieci LAN (1)

sobota, 1 czerwca 2019

Wielka awaria hostingu OVH


Drogi OVH – prawda boli, ale muszę o tym napisać


OVH jest firmą hostingową cieszącą się świetnymi opiniami wśród specjalistów z branży IT. Moim zdaniem, które opiera się na osobistych doświadczeniach, jest to wielogłowy kolos, w którym panuje prawdziwy chaos i brak skupienia uwagi na potrzebach klienta. 
Skoro taka jest moja opinia na temat OVH, to czemu powierzyłem hosting mojej najbardziej ruchliwej witryny zdrowepasje.pl akurat tej firmie? Otóż właśnie dlatego, że większość osób z mojej branży zawodowej bardzo dobrze się na jej temat wypowiadało i nadal to robi. Ślepo zaufałem moim kolegom, ale niestety wynikło z tego jedynie to, że OVH w dużej mierze mnie zawiodło!  

Po przykrych przejściach z kilkoma firmami hostingowymi, takimi jak słynne i słusznie zniesławione home.pl, czy przewrażliwiony na punkcie spamu i ataków hakerskich, a przy tym absurdalnie opancerzony superhost.pl, postanowiłem przenieść jedną z moich bardziej ruchliwych witryn na OVH. W związku z faktem, że profesjonalna usługa hostingowa, jaką posiadałem w firmie Superhost i za którą płaciłem ponad 600 zł rocznie, okazała się być niewystarczająca dla jednego z moich serwisów web – serwer odcinał dostęp do usługi przy około 30-40 jednoczesnych wizytach w witrynie – postanowiłem przenieść się do rzekomo bardziej wiarygodnej (zdaniem moich kolegów) firmy, jaką miała być OVH. Po zapoznaniu się z ofertą, wybrałem pakiet perf2014x1, który obecnie kosztuje mnie około 640 zł rocznie. Ponieważ moja witryna zdrowepasje.pl jest dość popularna – mam około 5000 wizyt dziennie – dopłacam niecałe 50 zł miesięcznie za dodatkowe zasoby.



W sumie mój główny serwis na OVH działa szybko i sprawnie. Po wykupieniu dodatkowych zasobów - które są mi przydzielane dynamicznie w razie potrzeby, nie występują jakiekolwiek przekroczenia limitów nawet przy jednoczesnych 100-150 wizytach w witrynie. Wydajność usług jest prawdziwym plusem w przypadku wybranego przeze mnie pakietu. Niestety, nie można powiedzieć tego samego o ich dostępności! 

Całkowity koszt utrzymania mojego serwisu na OVH to ponad 1200 zł rocznie.  Czy wydając takie pieniądze i stawiając na tak popularną firmę hostingową jak OVH można mieć pewność, że nasz serwis web będzie przez cały czas dostępny? Okazuje się, że odpowiedź na to pytanie brzmi jednoznacznie NIE.

Jestem z OVH od ponad roku. Wielokrotnie, mając potrzebę skontaktowania się z działem technicznym, korzystałem z udostępnianych w panelu klienta formularzy oraz z komórki. Na niektóre odpowiedzi dotyczące poruszonych przeze mnie kwestii czekałem tygodniami! Zdarzało się również, że telefoniczny kontakt z firmą graniczył się z cudem, zwłaszcza w okresach poprzedzających dni wolne od pracy.  

Awaria OVH - odpowiedź na moje zgłoszenie


Dnia 31/05/2019 miała miejsce wielka awaria hostingu pod znakiem OVH. Pomimo wysokich kosztów, jakie ponoszę za jego utrzymanie online, mój serwis www nie był dostępny przez około 4 godziny. Przy tak wysokich kosztach, tego typu sytuacja jest niedopuszczalna. Oto, co w trakcie awarii widziały osoby próbujące wyświetlić zawartość stron mojej witryny:


Wielka szkoda, że "hosting" w trakcie czterogodzinnej i niezapowiedzianej konserwacji w godzinach popołudniowych zapomniał dodać, że jego nazwa brzmi OVH!



Drogi czytelniku mojego bloga! Skoro artykuł Cie nie zanudził i jakoś doszedłeś do tego miejsca, to najwyraźniej oznacza, że interesujesz się kwestiami związanymi z hostingiem web. Czy po zapoznaniu się przedstawionymi powyżej faktami zaufasz firmie OVH? A jeśli nie, to jaką firmę hostingową polecasz z własnego doświadczenia? 

OVH: nie ma gwarancji na działanie usług


Jakość udzielanej pomocy w hostingu OVH jest żałosna. Do działu pomocy technicznej można się dodzwonić - tylko teoretycznie - od poniedziałku do piątku, bodajże od 8 do 17. W praktyce jednak dobicie się do konsultanta graniczy się z cudem. Bywa tak, że po dokonaniu wyboru tematu rozmowy na klawiaturze telefonu, połączenie się urywa, słyszymy komunikat "opcja jest niedostępna", lub zwyczajnie nikt się nie zgłasza. 

Po pracach technicznych, które miały miejsce w efekcie wielkiej piątkowej awarii, problemy wcale się nie zakończyły, jak zresztą widać z utworzonych przeze mnie zgłoszeń:



Jedna z ciekawszych i najbardziej zaskakujących odpowiedzi, jakie otrzymałem od firmy OVH Polska brzmi następująco:




Proszę o Wasze zdania w komentarzach! 

12 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu nie korzystam już z hostingu w ovh z uwagi na słaby kontakt z supportem i wysokimi cenami, które nie idą w parze z jakością. Nie myliłam się. Przestrzegam również przed firmą nazwa, która zdziera i wyłącza usługi kiedy im się podoba. Aktualnie teraz używam https://hostinguj.pl/ gdzie place dużo mniej za to co miałam wcześniej. Szczerze polecam dla mniejszych i większych serwisów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko trzymam na scaleway, sam sobie zbudowalem swój mini hosting vps+ przerobiony vestacp, bo tuż po instalacji to lepiej go nie używać, kwestie bezpieczeństwa i nie tylko, więc wszystko stoi na vps-ach, a teraz wdrażam sobie awaryjny deploy na vultr, więc jak mi padnie scaleway to mi się środowisko odbuduje na vultr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapewne bardziej wydajne rozwiązanie, ale ciekawi mnie ile na to wydajesz i jakie są rzeczywiste obciążenia

      Usuń
    2. A miesięcznie idzie mniej więcej połowa tego co u Ciebie rocznie i to po mocnej optymalizacji, bo szło więcej z powodu błędów projektowych mojej chmurki.

      Usuń
  3. Ja właśnie mam taki problem teraz i już sama nie wiem czy ja coś źle zrobiłam ? Od niedawna jestem na wordpresie a tutaj taki zonk :( Ech... Zgadam się z telefonami bardzo ciężko, dzwoniłam kilka razy. I raz udało mi się szybko złapać telefon a raz czekałam ponad godzinę na rozmowę ! Maskara jakaś

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to najtańsza opcja, nie chodzi o obciążenie, bo te jest małe, ale o klientów, żeby nie mieli o mnie opinii, że najpierw ściągam ich do siebie a później im usługi nie działają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Płacisz za niecałą godzinę pracy specjalisty miesięcznie. Oczekiwanie za to suportu 24/7 i SLA 99,9 to chyba "lekka przesada"
    Jakiś czas temu firmy hostingowe w Polsce poszły na wojnę cenową i teraz są skutki. Każdy oszczędza jak może i czeka aż konkurencja padnie.
    Niedawno oglądałem cennik jakiejś firmy hostingowej ze Szwecji. Według niego buliłbyś 2400 Koron szweckich (~1200 zł) MIESIĘCZNIE.
    A jeśli idzie o OVH to oni cieszą się dobra opinią ale nie za hosting WWW, a za serwery dedykowane i VPSy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam nie narzekam, głównie ze względu na sprawny support;) Mam też jedną stronkę i nie mam wielkich wymagań, to nie mogę się pod każdym względem wypowiadać. Wiecej czasu spędzam na graniu w gry komputerowe. Macie jakieś solidne biurka? Na https://mobiusdesk.pl/Biurko-na-zamowienie-ccms-pol-31.html mają świetne na zamówienie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka razy mi się zdarzyło, ale przy mojej firmie nie jest to jakieś straszne jak na chwilę strona przestała działać:) Trzeba też oczywiście zadbać o widoczność strony w sieci. Takie firmy jak https://martis-consulting.pl na pewno w tym pomogą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy blog :) Z takimi problemami zmaga się także firma https://www.7l.pl.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkim zainteresownym tematem mogę zdecydowanie polecić stronę https://smartix.pl/ , na której znajdziecie portal informacyjny z nowinkami z internetu. Na stronie znajdziecie porady dotyczące technologi oraz problemów związanych z życiem codziennym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio coś tych awarii całkiem sporo, no ale raz na jakiś czas to chyba nic strasznego;p Ja i ta mam inny hosting to się nie przejmuje. Jak stoicie ze stroną? Możne warto założyć nową? Tu firma https://seomamut.pl/tworzenie-stron-internetowych-wejherowo/ wszystkim już się zajmie.

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz